Mick Wolvekamp loopt EK U18 limiet

Tijdens de FC Putbos memorial Leon Buyle in het Belgische Lede-Oordegem heeft Mick Wolvekamp het EK U18 limiet gelopen op het onderdeel 1500m.

Het europese kampioenschap atletiek voor de U18 junioren wordt van 4 tot 7 juli in Jeruzalem georganiseerd. Het Nederlandse limiet voor de 1500m is door de Atletiekunie vastgesteld op 3:55,00. Voorafgaand aan de wedstrijd in Oordegem stond Mick zijn persoonlijke beste tijd op 3:59,21. Er moesten dus meer dan 4 seconden overbrugt worden.

De omstandigheden ter plaatse waren ideaal. Een aangename temperatuur, weinig wind en de harde baan beloven mooie resultaten. Mick start als snelst ingeschreven U18 atleet in de eerste serie van het avondprogramma.

Mick weet na de start een goede plek te vinden in het lopersveld. Doordat elke bocht voorzien is van een klok kan hij zijn tijden goed volgen. De openingsronde is iets sneller dan gepland maar Mick loopt verder een perfecte race. Als Mick de finishlijn bereikt springt de klok over op 3:54. Er is bij Mick geen twijfel en het besef dat het limiet behaald is zorgt voor een enorme ontlading. Na enige tijd volgt de bevestiging: 3:54,55.

Naast het EK limiet is deze prestatie opnieuw goed voor een aanscherping van Mick zijn eigen AV Unitas clubrecord 1500m U18 en een 18e positie op de Nederlandse ranglijst aller tijden.

Bekijk hier de race (de opname is van mindere kwaliteit):

Interview na afloop:

2 Antwoorden op “Mick Wolvekamp loopt EK U18 limiet”

Reacties zijn gesloten.