Manchester Continental Tour 2022

Na Grosetto is Manchester de volgende halte van Maarten Plaum’s europese tour. Manchester was gisteravond de eerste stad in het Verenigd Koninkrijk die een Continental Tour mocht organiseren. Nu nog op het silver niveau maar met de ambitie om in de toekomst gasstad te mogen zijn van een gold tour.

De wedstrijd vond plaats in de multifunctionele Manchester Regional Arena die in de schaduw van het Etihad Stadium, thuishaven van de voetbalclub Manchster City, ligt.

Maarten mag in dit indrukwekkende stadium met azure blauwe baan starten in baan 8. De serie is vol bezet met maar liefst 13 atleten waarvan 2 hazen. Volgens de commentatoren van de live stream dan, die ten onrechte Maarten tot haas kronen. De echte haas doet waarvoor hij is aangesteld en zorgt voor een snelle opening.

Maarten loopt op de 7e plek wanneer de eerste ronde door de haas in 50,7 seconden wordt afgelegd en weet de weg voor zich vrij te houden. Dat stelt hem in staat om op laatste rechte stuk zich naar voren te manouvreren en uiteindelijk als 5e te finishen in 1:48,02.

Uitslag: