Kapellerbosloop Landgraaf

De lopers van LTPH lopen hun wedstrijden in heel het land en af en toe zelfs over de landsgrenzen heen. Toch blijft het ook heel leuk om je in eigen regio te presenteren. De Kapellerbosloop is zo’n wedstrijd die te leuk is om niet te lopen. Voor LTPH was de loop goed voor twee podiumplekken.

Als eerste komt Mick Wolvekamp in actie op de korte cross. De 5475 meter van de race wordt gelopen over drie rondes die wordt voorafgegaan door een aanloopstuk. Dat betekend dus ook drie keer de klim richting de Leenderkapel.

Na de start postioneert Mick zich in een kopgroepje dat verder bestaat uit de buren van AV Caeser: Bodi Smeets en Soufian Koraichi. De drie lopers met elk hun specifieke kwaliteit qua kracht, duur en snelheid. Het tempo ligt direct hoog en de heren nemen afwisselend de kop. In de laatste ronde nemen Bodi en Mick wat afstand op Soufian en samen lopen ze het laatste rechte stuk op richting finish. Mick zet daar de eindsprint in en weet de wedstrijd te winnen in 19m31s.

Later op de dag komt Renée Hamers in actie bij de junioren B die één ronde lopen voorafgaand aan een aanloopstuk, goed voor in totaal 2000m. Renéé finisht in 10m10s achter winnares Lisan Stijnen van AV Caesar.