Venloop 2022

Dit weekend werden niet alleen mooie prestaties op de baan neergezet, ook op de weg hebben LTPH atleten Mischa Hermans, Isis van Mulken en Ricardo Floris puike prestaties neergezet. Mischa vestigde zondag tijdens de Venloop op de 5km een nieuw PR, Isis van Mulken behaalde op deze afstand een top 10 klassering en Ricardo liep op de 10km (tevens NK) een top 15 klassering.

Als gevolg van de pandemie konden de 2020 en 2021 edities van dit Venlose loopfestijn niet doorgaan. Ook nog dit jaar had de pandemie zijn invloed op dit evenement. Daar waar de wedstrijd normaal in maart wordt gelopen wordt deze editie noodgedwongen in mei gelopen. Gezien de hoge temperaturen van dit weekend waren de omstandigheden daarmee niet optimaal. Ondanks dat mogen we hier verslag doen van mooie prestaties.

5km
Als eerste kwamen Mischa en Isis in actie op de 5km. Om 10:50u werden de lopers nabij het Julianapark op weg geschoten. Mischa komt in een kopgroep van zes terrecht. Tot ongeveeer het 3km punt wist Mischa zich te handhaven in deze kopgroep. Hierna volgde een tempoversnelling van twee atleten waarop hij niet kon antwoorden. Samen met de rest van het groepje kon Mischa zijn eigen tempo goed vasthouden. Na 14m54 seconden passeerde Mischa als vijfde de finish. Een nieuw PR en bovenal een fantastische prestatie.

Isis wist het parcours in 20m33s af te leggen en zij was daarmee de 8ste vrouw die in deze race de finishlijn passeerde.

NK 10km
Het onderdeel 10km van de Venloop is door de Atletiekunie dit jaar aangewezen als Nederlands Kampioenschap 10km op de weg. Voor Ricardo is dit zijn eerste wedstrijd als LTPH atleet. Hij is er zeer op gebrand om beter te presteren dan de 20e plek waarvoor hij in de ranglijst is opgenomen.

Het technisch moeilijke parcours van de Venloop ligt hem wel en helpt om gedurende de race de kopgroep in zicht te houden. Hij finisht als 13e met een tijd van 31m15s. Daarmee is zijn doel behaald en is Ricardo zeer content met dit resultaat.

Uitslagen