Clubrecord 1500m U18

Gisteravond heeft Paul Hagedoren na 38 jaar zijn AV Unitas clubrecord op de 1500m in de categorie jongens junioren B (U18) moeten afstaan aan zijn pupil Mick Wolvekamp. Tijdens de Lars Janssen memorial in Utrecht liep Mick deze afstand in 3’59″21.

Paul vestigde dit record in 1984 te Sittard. Tot gisteravond wist niemand in deze leeftijdsklasse zijn tijd van 4’01″9 te verbeteren.

In Utrecht traden meer dan 120 atleten aan op de 1500m. Samen met 14 gretige atleten uit diverse leeftijdsklasses liep Mick in de tweede serie. De eerste honderd meter na de start waren wat onrustig omdat iedereen een mooie positie wilde innemen. Pas na 200 meter ontstond er een mooi lint. Doordat er snel werd geopend brak het lint al snel uiteen. Mick nestelde zich in het middenveld en kon zo zijn eigen race goed controleren.

Na de snelle opening wist hij het tempo van de daaropvolgende rondes op het juiste niveau te houden om uiteindelijk een mooie sub 4 einddtijd neer te zetten. Deze prestatie was goed voor een tiende plek in de serie en voor een tweede tijd in de U18 categorie.