NK duathlon

Dit weekend was er opnieuw een LTPH atleet actief op het hoogste nationale niveau. Mischa Hermans heeft afgelopen zaterdag deelgenomen aan het NK duathlon te Almere en heeft daar de 4e plek behaald bij de junioren.

Het strijdplan van Mischa was om er een harde race van te maken door het eerste looponderdeel het tempo op te voeren. Deze eerste 5 kilometer van de wedstrijd liep hij dan ook in een keurige tijd van 15m10s (tempo 03:02 min/km).

Op het fietsonderdeel moet Mischa zijn meerdere erkennen in de sterke fietsers onder de deelnemers. Aangezien het een non-stayer wedstrijd (tijdrit) was kon hij geen voordeel halen door aan te haken bij de snelle fietsers. In 33m43s werd de 20 kilometer over de dijken van Almere-Haven afgelegd, waarmee het gemiddelde tempo toch nog ruim boven de 35km/u lag.

Tot slot wist Mischa het laatste looponderdeel van 2,5km in 7m11s (tempo 02:52 min/km) te volbrengen. Daarmee kwam zijn totaaltijd, inclusief wissels, op 54m47s. Dat was dus goed voor een 4e plek. Een resultaat waar Mischa zeer tevreden mee is.