8ste Geelse Veldloop

Vandaag vormt het natuurdomein Lissenvijver in het Belgische Geel het toneel van de 8ste Geelse Veldloop. Het parcours is heuvelachtig en voert de deelnemers door veld, bos en duin. Mischa Hermans is een van de deelnemers bij de junioren en weet daar een verdienstelijke tweede plaats te bemachtigen.

De wedstrijd voor junioren is 6375m lang en wordt gecombineerd met de wedstrijd voor masters. Mischa laat ons weten dat hij de wedstrijd als training had bedoeld.

Aan de start verschijnen meer dan 60 atlteten. Drie lopers, waaronder Mischa, weten al vroeg in de wedstrijd weg te lopen bij de rest van het veld. Na ongeveer 3km probeert Mischa te ontsnappen bij zijn mede-koplopers. De vroege ontsnappingspoging moest Mischa in het eindfase de wedstrijd bekopen. Hij passeert als derde over de finisch, hetgeen goed is voor de tweede plek bij de junioren. En daar is Mischa uiteindelijk en terrecht tevreden mee.