NK junioren indoor: zilver voor Mick Wolvekamp!

De medaillespiegel van LTPH heeft na dit weekend een update gekregen. Mick Wolvekamp heeft namelijk een zilveren plak gewonnen op de 1500m U18. Op deze tweede dag was er verder een zwaar bevochten vierde plek voor Dion Eijssen op de 800m U20 en een zesde plek voor Mick op het onderdeel 800m U18.

Na de series op zaterdag kwamen op “zondag = finaledag” Mick en Dion nog in actie namens LTPH. Voor Mick begon de dag met de finale 1500m U18. Op voorhand was duidelijk dat supertalent Niels Laros van Scorpio een niet te kloppen tegenstander is. Voor de tweede plek stonden meer atleten op de deur te kloppen. Mick liep de wedstrijd dan ook alert en vertrouwde daarbij op zijn ijzersterke eindsprint. Dat plan pakte goed uit en leverde hem zijn eerste zilveren nationale medaille op.

Rond de klok van vijf uur moest Mick opnieuw aantreden voor de finale 800m U18. De tegenstanders hadden echter geen medelijden met Mick en het gegeven dat dit zijn vierde race van het weekend was. Er werd een snelle race van gemaakt waardoor Mick na zo’n twee rondes moest lossen van de rest van het veld. Hij liep de wedstrijd wel nog uit met een tijd van 2’06 en daarmee werd de zesde plek het toetje van het weekend voor Mick.

Direct daarna werd de finale 800m U20 gelopen. Dion Eijssen verscheen zeer gefocust aan de start. In de eerste rondes werd een zeer felle strijd geleverd om een goede positie te verkrijgen voor de eindstrijd. Dion wist na twee rondes op kop te komen en nam vandaar uit het initiatief en liet het tempo oplopen. Dit kon hij echter net niet doortrekken tot de eindstreep en moest toezien hoe enkele concurrenten hem kort voor de finish inhaalden. Met zijn laatste krachten kwam Dion al vallend over de finish.

Het bleef lang onzeker of zijn geleverde strijd volstond voor een plek op het podium. Als gevolg van protesten en een diskwalificatie die later werd teruggedraaid liet de officiele uitslag lang op zich wachten. Helaas was de uitkomst van dit proces niet in het voordeel van Dion en moest hij genoegen nemen met een vierde plek