London Indoor Games 2022

Om een indoor wedstrijd te kunnen lopen zijn Dion Eijssen en Mick Wolvekamp genoodzaakt de Noordzee over te steken. In het noorden van Londen ligt het Lee Valley Athletics Center en daar werden dit weekend de London Indoor Games georganiseerd.

Beide atleten lopen de 800 meter. Er doen op dit onderdeel 64 atleten mee en daarmee zijn er 8 heats nodig voor dit onderdeel.

Dion start in de tweede heat. In de eerste twee rondes kan hij het snelle veld goed volgen. In de derde ronde ziet Dion de kop van veld wat afstand nemen en komt hij op vijfde positie. In de laatste ronde weet hij nog een plek te winnen en finisht hij op de vierde plek met een nieuw indoor PR tijd van 1:55,98.

In de zesde heat mag Mick aan de bak. Hij neemt iets meer initiatief ten opzichte van de vorige wedstrijd in Gent. Vanuit baan 1 start hij snel om te voorkomen dat hij wordt ingesloten. Hij weet te voorkomen dat hij op kop komt. Met nog 200 meter te gaan Mick neemt hij de leiding van de wedstrijd over. De uiteindelijke nummer twee zit Mick de laatste ronde nog op de hielen. Mick weet echter zijn tempo vast te houden en de heat te winnen in 1:57,22. Dit is voor Mick een verbetering van 3 seconden op zijn indoor PR en zelfs 2 seconden sneller dan zijn beste outdoor tijd tot nu toe.

Beide lopers keren met een grote glimlach terug naar Nederland. Niet alleen vanwege de mooie prestaties maar zeker ook vanwege de mooie belevenis van dit buitenlandse avontuur.

Mark Hookway maakte deze opnames van de wedstrijd.

Heat 2

Heat 6

Foto’s (eveneens gemaakt door Mark Hookway)

Eén antwoord op “ London Indoor Games 2022 ”