Hypotheker run Stein

De Hypotheker run in Stein staat altijd garant voor een spannende en sportieve strijd tussen de lokale en regionale lopers uit alle generaties. LTPH was zowel bij de dames als de heren goed vertegenwoordigd en wist vier podiumplekken in de wacht te slepen.

Als eerste verscheen Renée Hamers aan de start van de 2520m. Deze wedstrijd voor de jeugd geboren 2004 tot 2008 werd gelopen over 3 korte ronden. In de eerste twee ronden liet Renée het initiatief aan anderen. Tijdens de laatste ronde drong ze naar voren en liep in de laatste fase van de wedstrijd op tweede positie. Op het laatste rechte stuk moest ze het duel aangaan met de nummer drie die de eindsprint al vroeg inzette. Deze loopster kwam echter ten val waardoor de tweede plek van Renée niet meer werd bedreigd.

Het volgende startschot klonk er voor de 5 en 10km die tegelijkertijd werden gelopen. Kim Kessels, vorige week nog goed voor een 7e plek op de halve marathon van Napels, wist met overtuiging de winst op de 10km te pakken.

Mischa Hermans, Lenny Hermans en Mick Wolvekamp gingen de strijd aan op de 5km. Deze race wordt gelopen over twee ronden van het officieel opgemeten en Atletiek Unie gecertificeerde parcours. Mischa pakte direct na de start de koppositie. Op enige achterstand van Mischa vormt zich een groepje lopers met daarbij Mick in de geledingen. In een derde groepje loopt Lenny op de 10e positie.

Na de eerste ronde blijft Mischa ruim op voorsprong lopen. Mick weet zich samen met zijn stadsgenoot Tom Ehlen los te weken van het achtervolgende groepje. Mischa pakt de winst en Mick moet op het laatste stuk zijn meerdere erkenning in Tom en pakt de derde plek. Lenny weet de 10e positie vast te houden tot over de finishlijn.

2520m – vrouwen geb. 2004-2008

2e Renée Hamers – 10m44s