Drie keer podium voor LTPH op de Groene Loper Run Maastricht

Vandaag staat voor enkele LTPH’ers de Groene Loper Run op het programma. Hoewel de locatie anders doet vermoeden is het een vlak en daarmee snel parcours. Het parcours loopt deels over het groene gebied dat gerealiseerd is bij de aanleg van de Koning Willem-Alexandertunnel. Er staat een 5km, 10km, halve marathon en voor het eerst een hele marathon op het programma.

Kort na zonsopgang wordt Kim Kessels al gespot op het wedstrijdterrein. Dat is nodig omdat de halve marathon al om 9 uur op weg wordt geschoten. Kim is na 1u23m41s als eerste vrouw weer terug op het wedstrijdterrein. Met deze tijd heeft ze een nieuw persoonlijk record op de halve marathon neergezet.

Later op de dag zijn de broers Mischa en Lenny Hermans zich aan het voorbereiden voor de 5km. Ze hebben al lang geleden ingeschreven voor deze wedstrijd. Dit evenement zou oorspronkelijk op Tweede Paasdag 2020 plaatsvinden en is meermaals verplaatst als gevolg van de Covid-19 pandemie.

Ook Mischa en Lenny zetten strakke tijden neer op het snelle parcours. Op het podium moeten ze alleen de plaatselijke atleet Rick Paffen tussen zich in dulden. Mischa wordt immers eerste in 14m19 en Lenny derde met 15m02.

Hier alle uitslagen van het evenement.